środa, 24 lipca 2013

Moja mała używka...

Papierosów nie palę, alkohol sporadycznie, teraz na diecie prawie w ogóle. Zostaje kawa, bardzo ją lubię, chociaż potrafię z niej zrezygnować W ciąży kawa mi śmierdziała, piłam tylko zbożową. Teraz wypijam szklankę lub kubek kawy dziennie. 

Ale miałam problem z określeniem kalorii, wiedziałam, że sam napar kawy to ma bardzo mało kalorii ale jak to jest z łyżeczką cukru. Jedni pisali, że taka kawa ma ponad 200 kcal, inni, że 60. Zastanawiałam się, czy połączenie naparu z cukrem może tak radykalnie zmienić kaloryczność. 

W końcu napisałam maila do Pani Marii  - dietetyczki, która prowadzi bloga klik i dostałam odpowiedź, że zgodnie z najnowszymi normami wydanymi przez wydawnictwo lekarskie, sam napar kawy to 1 kcal w 100 g produktu. A szklanka kawy z łyżeczką cukru to 22 kcal (cukier 20 kcal).
 
Dostałam również informację, że kawa z ekspresu cisnieniowego/przelewowego wypita po posiłku ułatwia trawienie. Tylko trzeba ją pić zawsze po śniadaniu czy po obiedzie i nie więcej jak 3 filiżanki.

Dlatego bezkarnie wypijam swoją kawę i nawet jak dodam do niej trochę mleka to będzie to góra 40 kcal.


2 komentarze:

  1. Dobrze wiedzieć, gdyż ja "pochłaniam" ogromne ilości kawy dziennie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko trzeba się pilnować i nie pić na czczo. Ja dawniej piłam zamiast śniadania ale zmieniłam to i teraz przeważnie jedna po śniadaniu.

    OdpowiedzUsuń