niedziela, 28 lipca 2013

Tygodniowy jadłospis

Jedna z osób prosiła żebym podała swój przykładowy jadłospis na cały tydzień. Wspominałam we wcześniejszych postach, że przeważnie w piątkowy wieczór wymyślam co będę gotować i od razu sprawdzam co mam  a co muszę dokupić. Jest to dla mnie oszczędność i czasu, i pieniędzy. Nie muszę wybiegać do sklepu bo mi czegoś brakuje. Przeważnie było tak, że wchodziłam po jedną rzecz a wychodziłam z siatką zakupów.

Oto jeden z naszych jadłospisów.

Sobota:
- żurek z kiełbasą i jajkiem.

Niedziela:
- rosół z makaronem, pieczone ziemniaki, pieczone udka kurczaka, kalafior.

Poniedziałek:
- pomidorowa z ryżem, pełnoziarnisty makaron z mięsem mielonym z indyka i z warzywami.

Wtorek:
- krupnik z kaszą jaglaną, naleśniki z białym serem.

Środa:
- krupnik jw., ziemniaki, pulpety z mięsa wołowo-wieprzowego, warzywa ( wszystko gotowane w parowarze).

Czwartek:
- ogórkowa, brązowy ryż+pierś z kurczaka + pomidory + marchew+groszek (takie danie z patelni)

Piątek
-ogórkowa, łosoś z parowaru, fasolka szparagowa

Oczywiście jeśli okaże się, że w dany dzień na coś nie mamy jednak ochoty to zmieniamy, nie jesteśmy więźniami naszego jadłospisu.

Zupy prawie zawsze gotuję na dwa dni, przeważnie z dużą ilością warzyw. Jeśli na obiad jest mało warzyw to uzupełniamy to na kolację. Inne posiłki to już tak na bieżąco.

4 komentarze:

  1. Zupy gotujesz na wywarach warzywnych?

    OdpowiedzUsuń
  2. To zależy, krupnik na mięsie, rosół i pomidorowa też. Ale ogórkowa, jarzynowa czy botwinka to same warzywa i trochę masła na koniec.

    My należymy do mięsożerców. Ale najczęściej jest to chude mięso, kurczak, indyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje bardzo za jadłospis ale będę jeszcze bardziej pazerna i poprosze o taką listę zakupów do jadłospisu, może być nawet skan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lista jest różna, bo jak już ustalę co gotuję to sprawdzam co mam a co muszę dokupić. Prawie zawsze na mojej liście są: warzywa (włoszczyzna, pomidory, mix sałat), owoce, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty, mięso, wędlina, jogurty naturalne, ser biały, mąka. Wszystko zależy od tego ca mam w domu a czego nie mam.
      Na stronie:
      http://www.kuradomowa.com/prowadzenie_domu/uniwersalna_lista_zakupow.shtml
      jest przykładowa lista zakupów, wystarczy wydrukować i zaznaczyć co chcemy kupić.

      Usuń